De laatste weken van het schooljaar. - Reisverslag uit Le Poiré-sur-Vie, Frankrijk van Leon en Emmy Lampert - WaarBenJij.nu De laatste weken van het schooljaar. - Reisverslag uit Le Poiré-sur-Vie, Frankrijk van Leon en Emmy Lampert - WaarBenJij.nu

De laatste weken van het schooljaar.

Blijf op de hoogte en volg Leon en Emmy

24 Juni 2014 | Frankrijk, Le Poiré-sur-Vie

De laatste weken van het schooljaar zijn aangebroken. Dit jaar zijn het wel hele spannende weken want Max doet deze donderdag en vrijdag examen, het Brevet. Hij sluit hiermee zijn 4 jaar op het Collège mee af. Hij staat er gelukkig goed voor dus het zou wel heel vreemd zijn als hij het niet halen zou. dan is er nog niets aan de hand want hij gaat wel gewoon door naar Seconde, het eerste jaar van het Lycée. Naar welk Lycée hij straks in september naartoe gaat, weten we nog niet. Er zijn wat vervelende problemen rond zijn inschrijving.

De laatste schoolweken zijn gevuld met uitstapjes, schoolreisjes en feestjes. Leon en Owen zijn op schoolreisjes geweest naar Chateau des avoenturiers: www.chateau-aventuriers.com Ze hebben in kleine groepjes een parcours gevold, opdrachten gedaan, dino´s bekeken en het kasteel bezocht. Een superschoolreisje volgens Owen.
Max is vandaag met school naar de Futuroscope www.futuroscope.com Ook hij heeft het prima naar zijn zin gehad. En ja, het is een echte puber dus veel vertellen doet hij niet!
Stan heeft volgende week een sport-schoolreisje hier in het dorp. Zij zijn eerder dit jaar op een minikamp geweest dus voor hen een schoolreisje in en om de school.

Aanstaande zondag is het weer de jaarlijkse Kermesse van de school van Owen. Voor het eerst loopt er maar een kind van ons mee in de optocht. Zoals elk jaar is het een groot feest en omdat Leon in de OGEC en ik in de APEL van de school zitten, wordt er van ons ook het een en ander verwacht. Leon gaat kaartjes verkopen en ik ga zo als de afgelopen jaren crepes verkopen. En de jongens vermaken zich ongetwijfeld met de verschillende aktiviteiten en hun vrienden.

Ook Selden sluit het schooljaar af met een barbecue. Die vindt aanstaande vrijdag plaats. Druk weekend gaat het worden! Max gaat dit jaar niet mee, hij gaat liever naar het feest van zijn klas!

En dan, op vrijdag 4 juli begint de zomervakantie dan toch echt. 8 lange weken hebben de jongens vakantie. En die vakantie is inmiddels aardig gevuld. De eerste week gaat Owen op pony-stage, daarna gaan de jongens bij opa en oma op de camping logeren, eind juli kom ik met de jongens een week naar Nederland en in augustus gaan we met zijn allen 10 dagen naar de Dordogne! Die weken vliegen vast voorbij.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne zomer!

Leon en Emmy

Sinds februari 2005 wonen wij in het buitenland. Eerst hebben we in Engeland gewoond, in Gosport. In Engeland is ook onze derde zoon Owen geboren. Nu wonen we sinds kerst 2006 in Frankrijk. In het dorpje Le Poire sur Vie. Dit weblog hou ik bij voor onze familie en vrienden in Nederland.