Echange France-Angleterre - Reisverslag uit Le Poiré-sur-Vie, Frankrijk van Leon en Emmy Lampert - WaarBenJij.nu Echange France-Angleterre - Reisverslag uit Le Poiré-sur-Vie, Frankrijk van Leon en Emmy Lampert - WaarBenJij.nu

Echange France-Angleterre

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Leon en Emmy

18 Juni 2013 | Frankrijk, Le Poiré-sur-Vie

De afgelopen dagen hebben we bezoek gehad van Jaques en Alex, de twee engelse vrienden van Max. In mei is Max 5 dagen naar Stoke-on-Trent geweest; een uitwisselingsproject van school. Hij heeft een paar dagen bij Jaques en Alex doorgebracht en nu was het de buurt aan de engelsen om La France te bezoeken.

We hebben geprobeerd om de jongens kennis te laten maken met de Vendée en we hopen dat dat gelukt is.
Op vrijdag stond een bezoek aan de school op het programma. In de ochtend hebben de engelse kinderen een aantal lessen gevolgd en s' middags een rondwandeling door het dorp aan de hand van een speurtocht.
Na school zijn ze naar het huis van een vriend van Max gegaan om te voetballen en crêpes te eten.
Zaterdag zijn we vroeg vertrokken richting de Vélo-rail. Met een speciale 'familie-fiets' hebben we een toch gemaakt over de oude spoorbaan. 10 km heen en dan ook weer terug. Leon en ik vonden het halverwege ontzettend zwaar en hebben zelf overwogen om terug te gaan. Gelukkig was daar Max, onze redder in nood! Hij had de rem er bij de vorige stop voor ons opgezet en....die stond er nog op. Vandaar dat het fietsen zo zwaar ging! De rest van de route ging het verrassend soepel allemaal.
De zaterdagmiddag hebben de jongens in en rond het huis doorgebracht en 's avonds kwamen en vrienden van Max voor een bbq. Doordat de ouders lang bleven zitten voor de apéro, moesten de kinderen wel een beetje vlot eten zodat ze op tijd naar La Roche konden voor een potje Lasergamen.
Zondag zijn we met twee andere stellen en hun kinderen en engelsen naar Saint-Jean-de Monts gereden voor een uitgebreide pique-nique en een middagje strand. De franse kinderen waren vooral in het water te vinden en de engelse jongens bleven liever op het strand voetballen.
En op maandag is de hele meute naar Puy de Fou geweest. Ook Owen is met zijn klas daar geweest. Alleen Stan niet, hij gaat volgende week op schoolkamp.

En vanmorgen zijn ze na 5 volle dagen weer richting Stoke on Trent vertrokken. Het waren superleuke dagen en we hopen dat Jaques en Alex het naar hun zin hebben gehad bij ons.

• 21 Juni 2013 - 15:36

Marlene:

Ziet er gezellig uit!

Leon en Emmy

Sinds februari 2005 wonen wij in het buitenland. Eerst hebben we in Engeland gewoond, in Gosport. In Engeland is ook onze derde zoon Owen geboren. Nu wonen we sinds kerst 2006 in Frankrijk. In het dorpje Le Poire sur Vie. Dit weblog hou ik bij voor onze familie en vrienden in Nederland.